Königsjodler plný prekvapení

Párkrát do roka s partiou zájdeme na dajakú céčkovú alebo i náročnejšiu zaistenú cestu. Tentoraz to bola kultová, 1700 metrov dlhá exponovaná hrebeňovka Königsjodler v Berchtesgadenských Alpách, skupina Hochkönig.

V stredu 27. júla 2016 sme sa vydali autom na cestu a podvečer boli v rakúskej dedinke Mühlbach am Hochkönig. Ubytovali sme sa v penzióne Alpendomizil, na ferratu sme však vyrazili až v piatok. Po krátkom motorovom presune o 6:00 vyrážame z parkoviska Erichhütte platz (1300 m) nástupnou trasou k ferrate Königsjodler s obtiažnosťou D. Začiatok cesty postavenej v roku 2001 je vo výške 2300 metrov nad morom.

Po úprave potrebného výstroja nastupujeme o 9:15 na prvé „železá“. Čakali sme totiž na odchod čierneho mraku, z ktorého sem tam kvaplo. Celkom zaujímavý začiatok prudko nahor, potom pokračujeme malým hrebeňom. Celkovo má ferrata 11 výrazných stúpaní a zároveň klesaní. Končí sa na vrchole Hoher Kopf v nadmorskej výške 2880 metrov.

Po každom výstupe na medzivrchol s napätím čakáme, čo nám stavitelia ferratky pripravili ďalej. A veru zakaždým je to niečo zaujímavé a náročné. Prestupy z jednej skaly na druhú len s jedným natiahnutým lanom. Kráčanie po lane do náprotivnej steny (Diablova priepasť), či lezenie po hrebeni šírky niekoľkých centimetrov (ani „žabák“ v Tatrách hádam nie je náročnejší).

Lahôdka na nervy je asi 20-metrové lano natiahnuté medzi dvomi hrebeňmi (Flying Fox). Tí pripravení majú po ruke kladku, ostatní len karabínu. Na vlastné oči sme videli, ako to vyzerá, keď si niekto nesprávne nasadí sedací úväz, ktorý ho postupne vyzlieka až ku kolenám. Katastrofa pred očami. Našťastie všetko dopadlo OK.

Kľudne a hlavne bezpečne pokračujeme ďalej. Občas nám výhľady zahmlia letiace mraky cez vrcholy štítov. Niekomu tá hmla pomáha pri prekonávaní psychických problémov – nevidieť tu hĺbku pod nohami. Na vrchole sme 16:30 a štastní sa objímame. Nasleduje zápis do pamätnej knihy a pokračujeme na chatu Matrashaus (2941 m), kde sa ubytúvame a ráno zliezame štvorhodinovou zostupovou trasou k autobusovej zastávke.

Trasa od Erichhütte po Matrashaus: 7,14 km, vystúpaných 1484 m, klesanie 177 m, celkový čas vyše 10 hodín